Connect with us

Uncategorised

[VIDEO] Kreativiti Video Tutorial Puding Kastard Buat Ramai Pecah Perut Ketawa

Memasak bukanlah lagi perkara mustahil kerana telah banyak video ataupun resepi hanya boleh dicari dihujung jari. Bukan sahaja wanita malah lelaki juga lebih hebat memasak sekarang. Baru-baru ini, tular sebuah video yang dimuatnaik oleh Azfar Herisyam. Kretivitinya dalam perkongsian ilmu masakan ini bermula sejak 8 bulan yang lepas dan dia sendiri tidak menyangka video yang pada asalnya hanya untuk suka-suka telah menjadi perhatian ramai.

BACA:[VIDEO] Azza Macam Rosnah Mat Aris Parodi Pening P0ligami Lawak Habis!

Terbaru, Azfar memberi cara mudah untuk menghasilkan puding kastard. Roti lebih yang dah nak ‘expired’ boleh digunakan untuk membuat puding.

Mudah je cara dia buat

View this post on Instagram

[EPISODE 7] PUDING ROTI BERKUAH KASTARD 🍮🥧 . Bahan Bahan nya – Roti – 3 cawan susu (low fat) – 4 biji telur ayam, bukan telur manusia – 4 sudu besar gula pasir. – 1 sudu teh Esen Vanila – Majerin disapukan ke dalam bekas . – 3 cawan susu (low fat) – 4 sudu besar gula. – 1 sudu teh Esen Vanila. – 3 sudu besar tepung Kastard . Resepi ni senang je, tak perlu susah2 , rasa lapar or ada roti lebih sebelum expired haaa elok lah buat kan. Btw its up to you kalau nak kukus pun boleh but bakar lagi sedap ! Selamat Mencuba !! jangan malas je cb . #SayaMemasakAndaMenontonSayaMakanAndaTerliur #AzfarMasak #MakanMakan #CookingShow #Cooking #Masak #Pudding #BreadPudding

A post shared by Azfar Herisyam (@azfarheri) on

 

Video tersebut ternyata mendapat perkongsian ramai, malah ada yang telah mencubanya. Tetapi apa yang lebih menarik ialah, walaupun video masak tapi mampu membuat ramai g3li hati dengan gelagat pemuda tersebut.

Rancangan masak ke hiburan

kesian roti kena cerai talak tiga

Saya makan anda terliur

Sumber:IG azfarheri

Uncategorised

Kentut Dalam Air, Rasa Masakan Tak Batalkan Puasa – PU Azman

Bulan Ramadhan akan tiba tidak lama lagi. Pasti inilah masa yang dinanti-nantikan seluruh umat islam untuk melakukan ibadat sambil berbuka bersama keluarga dan menikm4ti pelbagai juadah makanan. Akan tetapi masih ada perkara-perkara ketika berpuasa yang samada jika dilakukan akan membatalkannya atau tidak. PU Azman, tampil untuk mengingatkan kembali berkenaan hal tersebut.

BACA: 8 Jam Kebulur, Tunggu Makanan Flight. Netizen Terhibur Dengan Kisah Lelaki Ini

Menerusi beberapa posting terbarunya menegaskan puasa itu sendiri ialah menahan diri dari makan dan minum dan sewaktu dengannya sepeti mer0kok, vape serta perkara lain yang membatalkan dan banyak perkara yang salah anggap dengan definisi tersebut.

Masuk ke dalam rongga yang bawa ke perut bawa erti makan dan minum

View this post on Instagram

Islam di bina atas keluasan dan mudah tapi bukan mempermudah-mudahkan yer. Memang ada kita terdengar dulu banyak perkara yang batal puasa sehinggakan ada yang melihat agama ini sukar. Tidak dinafikan, ilmuan Islam berbeza pendapat dalam hal ini. Dan sudah pastinya antara perbezaan itu, ada pendapat yang lebih tepat dan lebih dekat dengan ruh kemudahan Islam. Maksud puasa ialah menahan diri dari makan dan minum dan sewaktu dengannya seperti rokok, vape, nanostick, shisha dan yang seumpamanya serta perkara lain yang membatalkan seperti jimak dan yang sewaktu dengannya seperti onani. Memasukkan sesuatu ke dalam rongga bermaksud kerongkong yang bawa ke rongga perut. Inilah maksud makan dan minum serta yang sewaktu dengannya. Jadi, korek hidung dan telinga tak termasuk dalam definisi ini, maka tak batal. Pakai eyedrop dan bercelak juga tak termasuk dalam definisi memasukkan sesuatu dalam rongga yang membawa erti makan dan minum. Ada pun guna inhaler, walaupun masuk ke dalam, tapi ia tidak membawa maksud makan dan minum untuk bersuka-suka. Bahkan ia satu bentuk rawatan yang semua orang memang tak nak guna inhaler. Kentut dalam air yang mendorong kemasukan air ke dalam lubang bawah juga tak termasuk definisi makan minum yang menghilangkan lapar dahaga. Lubang bawah bukan rongga yang biasa digunakan manusia untuk makan. Tak pernah orang sedut straw di bahagian bawah tuk minum sirap bandung. Maka jika kita faham definisi bagi setiap ibadah yang kita amalkan, kita akan dapati ada keluasan Islam yang sangat besar di situ. Jadi untuk sebarang contoh-contoh lain yang saya tak sebut dalam post, korang fahamkan saja caption ya. InsyaAllah, ada jawapan hasil kerja keras sikit dari korang ketika berfikir.

A post shared by pu azman (@pu_azman) on

 

Tambahnya lagi, merasa makanan juga tidak membatalkan ibadat tersebut kerana tidak sama dengan rutin makan dan minum seperti biasa.

Merasa makanan itu harus

 

Ternyata masih ramai lagi ragu-ragu dan tak kurang terhibur dengan PU Azman.

Itulah dilema mak-mak bila masak masa puasa

Dah tak ada alasan untuk tinggal puasa lagi

Kalau laki saya dia telan sampai kenyang

 

Sumber: pu_azman

Continue Reading

Uncategorised

Rangka Tulang W4nita ‘Tunggu’ Setahun Sebelum Ditemui Dalam Hutan

Tulang manusia berupa wanita telah ditemui sekitar Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) oleh seorang juruukur pada hari ini. Menceritakan kembali detik penemuan rangka tersebut, dia nyata terkejut kerana menjumpai selipar, pakaian dan bantal di kawasan berkenaan sekitar jam 10 pagi ketika dia sedang menjalankan kerja-kerja pengukuran bersama beberapa rakan yang lain. Lokasi kejadian dikatakan berada di ladang getah yang ditinggalkan dalam universiti.

BACA:Kalau Betul Di Johor, Bagitahu Saya Abang Ashraf Kecewa Sikap Netizen

Menurut Ketua P0lis Daerah Sepang, ACP Abdul Aziz Alilagi, penemuan misteri itu ditemui di di sekitar kawasan ladang getah terbiar dalam kawasan universiti tersebut.

Beberapa barang milik m4ngsa ditemui

Selain rangka manusia tersebut, antara barang lain yang turut dijumpai oleh pasukannya adalah sepasang selipar, sebentuk cincin, dan sehelai jaket bewarna gelap yang kotor dengan tanah, dipercayai milik m4ngsa. Tetapi, mereka tidak dapat menemukan sebarang barang pengenalan diri di tempat kejadian itu.

Selipar,jaket dan cincin

Hasil siasatan pasukan forensik pula mendapati bahawa kemungkinan rangka tersebut sudah berada di situ kira-kira setahun yang lepas.

Setahun ditinggalkan berkemungkinan seorang wanita

Sumber: Bernama

Continue Reading

Uncategorised

Ulat Resdung Tak Wujud, Doktor Ini Bongkar Mitos Tentang Resdung!

Resdung atau dalam istilah saintifiknya sinusitis disebabkan oleh keradangan pada sinus yang menunjukkan gejala atau tanda. Tanda tersebut termasuk lendir tebal dalam hidung, hidung tersumbat dan s4kit pada muka. Walaupun ada banyak ubatan atau cara tradisional lain yang dikatakan mampu menyembuhkan resdung, atau  membuang terus ulat resdung. Akan tetapi sejauh manakan kebenaran rawatan perubahan tersebut?

BACA:.Masuk W4d Bukan Penghalang Guru Berbakti Demi Anak Murid, Sayu!

Menerusi satu perkongsian di laman Facebook miliknya, Dr Mohd Shaiful Nizam ada memberi penjelasan berkaitan resdung dan mitos-mitos yang selalu berkait rapat dengannya.

Dua jenis peny4kit resdung

Gambar sekadar hiasan

Sesetengah orang imun badan berlebihan

Gejala utama disebabkan oleh persekitaran

Cara pemeriksaan, Ujian Skin Prick Test

Rawatan, jika tak dirawat boleh merebak

Dapatkan rawatan Doktor

Ulat resdung tak wujud

Sumber google

Sumber: Fb shaiful.nizam

Continue Reading

Trending