Utama Cinta & Perhubungan Mentaliti Sampah Budak Zaman Sekarang, Tak Menunjuk Couple Maksudnya Tak Sayang

Mentaliti Sampah Budak Zaman Sekarang, Tak Menunjuk Couple Maksudnya Tak Sayang

Budaya ‘menunjuk’ partner masing-masing di media sosial seolah-olah menjadi trend biasa anak muda zaman sekarang. Lebih teruk lagi, ada pula yang menjadikan perkara tersebut sebagai kayu ukur tahap sayang terhadap teman istimewa masing-masing. Kalau disembunyikan daripada umum, maknanya tidak cukup rasa sayang. Tidak bersetuju dengan perspektif berkenaan, seorang lelaki bernama Hilal Asyraf ada berkongsikan pendapatnya sendiri menerusi lama Twitter.

BACA : Putus Cinta Memang Menyakitkan, MenangislahTapi Siapa Cakap Single Tu Salah?

Gambar sekadar hiasan

Masa couple gelabah macam dah kahwin

Bagi lelaki ini, dia menyifatkan stigma tersebut sebagai ‘mentaliti rosak zaman sekarang’. Entah siapalah yang mula menjadikan perkara tersebut sebagai ‘budaya’ wajib dalam sesebuah perhubungan, namun ia tidak sewajarnya berlaku kerana bukti sayang yang sebenarnya wajar dimaknakan menerusi ikatan perkahwinan sah. Tidak cukup dengan itu, ada juga yang berhabisan wang kononnya sebagai ‘bukti’ sayang. Padahal pelaburan tersebut disalurkan kepada benda yang masih tidak pasti.

Gambar sekadar hiasan

Malang bila hanya menunjuk-nunjuk hubungan yang tidak pasti




Selain sibuk mahu membuktikan rasa sayang kepada teman masing-masing, Hilman menegaskan kita seharusnya lebih memahami konsep tanggungjawab serta matlamat menuju hari perkahwinan yang lebih serius. Memikirkan bahawa dirinya juga mempunyai anak yang akan dewasa satu hari nanti, dia mengakui risau sekiranya mentaliti seperti ini terus berlegar walhal dunia percintaan sebenarnya berkisar tentang masa hadapan.

Gambar sekadar hiasan

Sumber : Twitter Hilal Ashraf

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI