Connect with us

Gaya Hidup

[VIDEO] ‘The Power Of Makeup’ – Transformasi Wajah T0mb0y Ini Amat Mengagumkan!

“Kalau dah berbakat muka buruk pun boleh jadi lawa”, kebiasannya begitulah kehebatan Makeup Artist yang mampu mengubah wajah seseorang sehingga membuat ramai yang terpukau. Viral di Twitter MUA Danialzain, video yang dimuatnaik baru-baru ini mendapat pujian ramai dari netizen. Menurut Danial, kakaknya Effa Azura Mat Zain seorang pengawal keselamatan berambut pendek dan agak kasar ingin sekali merubah penampilan sediada kerana sering menjadi bahan ketawa rakan-rakan.

BACA: Hilang 10KG Cuma Sebulan? Pemuda Ini Kongsi Tips Berkesan Tampil ‘Slim’!

Tiba-tiba dia nak start pakai tudung dan mula belajar makeup sebab naik pangkat..

Tak yakin dengan diri lebih lagi bila ramai yang herdik dan kutuk bentuk badan

Video Makeup Sis Effa

Posting ini telah mendapat lebih 9ribu lebih retweet dan 13.2ribu like. Rata-rata pengikut banyak memberi kata-kata positif dan semangat kepada Sis Effa serta Danialzain.

Ok tak cukup likes dah nak tekan

Comelnye alamak sampai jerit2 hentak2 kaki laa tgk sis ni.

Terus muka macam Siti Saerah

Dalam kenyataan dia turut menyatakan bakat yang dimiliki diasah selepas belajar dengan seorang sifu, Asyraf Sulaiman.

Hanya buat kesan khas  semasa bekerja sebagai penari di Sunway LagoonIbu saudara tidak gemar dengan bidang ini…tapi sekarang beri reaksi positif

SUMBER: mstar, Twitter,IG danialzainnn

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Gaya Hidup

8 Jam Kebulur, Tunggu Makanan Flight. Netizen Terhibur Dengan Kisah Lelaki Ini

Jauh berjalan, jauh pandangan. Begitulah pepatah yang sesuai menggambarkan pengalaman Syahril A. Kadir. Seorang yang gemar melancong dengan gaya sederhana, Syahril mempunyai hobi merasai makanan yang disediakan dalam setiap penerbangan yang dinaiki. Andai dikhabarkan makanan sesuatu penerbangan tidak sedap sekalipun, beliau tetap akan mencubanya.  Dalam status Facebooknya, beliau berkongsi pengalamannya terbang ke Papua, Indonesia. Penerbangan kali ini adalah pengalaman yang paling tidak dapat dilupakannya.

BACA: [Foto] Model Sejak Bayi, Umur 8 Tahun Jadi Kembar Tercantik Dunia. Ini Sebabnya

Nak Jimat Punya Pasal..

 

Menurut beliau, sebelum menaiki kapal terbang, banyak kedai sudah tutup kerana sudah lewat malam. Namun tanpa disangka penerbangan telah dilewatkan selama tiga jam. Walaupun lapar, beliau masih berdegil tidak mahu makan kerana ingin menikm@ti makanan di dalam pesawat nanti.

Perut Dah Betul-Betul Berkeroncong…

 

Sekadar gambar hiasan

Masa yang dinanti-nantikan telah tiba. Namun pergerakan pramugari yang mundar mandir, tidak menghidangkan makanan seperti kebiasaan pesawat lain membuatkan beliau menjadi hairan.

Tak Nampak Tanda-Tanda Pramugari Dalam Tu Tolak Trolley Makanan

Sekadar gambar hiasan

Alangkah kecewanya tiada setitik air pun dihidangkan sepanjang perjalanan.

Setitik Air Pun Takde..

Sekadar gambar hiasan

Akhirnya, beliau pun tiba ke destinasi yang dituju. Pemandangan yang indah Papua menyambut kedatangan beliau sedikit sebanyak mengubati perut yang berkeroncong.

Terubatlah Sikit Derita Menanggung Kelaparan

Netizen turut terhibur dengan perkongsian kisah beliau.

Tak Pasal2 Puasa Tanpa Niat..

Pramugari/Pramugara Itu Untuk Apa?

Pramugari/Pramugara Itu Untuk Apa?

 

Sumber: Syahril A. Kadir

 

 

Continue Reading

Gaya Hidup

[Video] “Benda Boleh Langgar”-Perompak Langgar Pintu Undang Komen Lucu Netizen

Sudah jatuh ditimpa tangga, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Itulah nasib yang menimpa seorang suspek kejadian curi . Bukan sahaja gagal melarikan motosikal, s@kit pula akibat terlanggar pintu kaca sehingga pecah. Lebih malang, akhirnya suspek diberkas polis setelah tiga jam bersembunyi.Suspek yang berusia 28 tahun dipercayai cuba melarikan sebuah motosikal di parkir pelawat H0spital Putrajaya (HPJ).

BACA: Almy Nadia Sekolahkan Makcik Bawang Tuduh Fizz Fairuz Kena Tangkap Khalwat

Menurut Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Rosly Hassan, pengadu ternampak suspek cuba menghidupkan motosikal Yamaha 125Z tanpa kunci dan cuba menghalangnya. Setelah diketahui, suspek cuba melarikan diri ke arah lobi h0spital dan dikejar oleh pengadu terbabit. Suspek kemudian terlanggar pintu cermin di lobi utama h0spital sehingga pecah sebelum lari bersembunyi ke dalam h0spital. Pihak h0spital juga turut berkongsi rakaman kejadian terbabit.

Berjaya Memberkasnya Tiga Jam Kemudian

Suspek kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Putrajaya untuk siasatan. Dalam siasatan awal mendapati suspek mempunyai rekod jenayah lampau termasuk kejadian curi kenderaan, menipu dan merompak. Pemilik motosikal juga sudah membuat laporan polis selepas kejadian itu.

Laporan kejadian langgar cermin terbabit akhirnya mengundang reaksi tidak terjangka netizen yang lucu dengan kecuaian suspek terbabit.

Salah Satunyer Jadi Doktor Macam Dalam Movie 😆😆

Benda Boleh Langgar Buat Apa Nak Elak😂😂😂

 Kebengongan Lahanat Tuh X Brp Nk Mencukupi 

 

Sumber: Harian Metro

Continue Reading

Artis

[VIDEO] Sekitar Majlis Hari Jadi, Dato’ Aliff Syukri Menangis Teruja!

Dato Aliff Syukri, nama yang tidak asing lagi di dalam dunia kosmetik mahupun hiburan. Hari ini merupakan hari lahirnya yang ke-32 tahun. Kebiasaannya sambut4n yang diadakan Dato’ Aliff Syukri pasti berkonsepkan mewah namun berbeza dengan kali ini apabila ia disambut dengan lebih sederhana bersama keluarga, kenalan rapat dan kakitangannya. Kehadiran ibunya kali ini turut memeriahkan majlis.

BACA:[VIDEO] ‘The Power Of Makeup’ – Transformasi Wajah T0mb0y Ini Amat Mengagumkan!

Tak sangka ada yang menghargai saya

Ucapan dari ibu tersayang

View this post on Instagram

Ida menantu sy.. “mak jgn kemana2 nanti lgi seminggu birthday syukri.. ida nk buat surprise.. keluarga kita je mak..” . Sy pulak jenis kampung tok2 x pandai bagi hadiah birthday org.. mcm tu juga kalau tiba birthday sy org raikan bagi hadiah.. sy sgt rimas.. malu tesipu2 malu mcm kambing.. x tau nk ckp apa.. Nk tolak kesian org dh susah payah.. di ambil rasa mcm menyusahkan org.. serba salah rasanya.. . Confident level tinggi anak sy ni wlu sumbang suaranya tetap nak teruskan nyanyi , dia x kisah orang suka atau x..dia senyum je ..maka kalau nak netizen maki dia ke apa xda untung pun ..sbb dia ada ilmu kebal dada malah dia lagi semangat bila lagi dikecam..berbeza dgn yati dn sy tersepit kecut x suka cengitu..Sifat kebalnya ramah yakin diri tu buat dia dapat cuta2nya . Sy dgn syukri sgt beza , di yg biasa dgn keraian.. dn bersosial.. sy mmg x reti dn x ada kawan.. . Doa sy utk anak ni.. semoga menjaga masa dn peluang jika dia menang di dunia.. kena berusaha kuat utk memenangi akhirat juga.. umur dia skrg dh tempoh matang.. dn buatlah yg terbaik utk menjadi mukmin yg terbaik.. doa ibu x pernah putus utk memenangi syurga Allah..

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Kali ini kejutan disediakan sendiri oleh isteri Dato’ Aliff Syukri iaitu Datin Nur Shahida. Apa yang lebih istimewa, Dato Aliff kelihatan agak teruja sehingga mengeluarkan air mata. Tahun ini sambut4n telah diserikan dengan acara nyanyian nasyid dan alunan zikir dari anak-anak tahfiz.

Video kejutan sambut4n hari jadi dari Datin

View this post on Instagram

selamat hari lahir suami tercinta @aliffsyukriterlajaklaris .. . Saya tipu dia kata ada ceramah….orang bayar mahal..terpaksa keluar duit sendiri bayar deposit ceramah kat dia🤣🤣🤣……lepas tu dia kata kenapa ceramah malam biasa siang….saya jawab ntah la sebab ceramah orang perempuan utk berniaga..mungkin siang perempuansibuk jadi dia buat malam😂 Alhamdulillah dapat kumpul family,kenalan dan rakan bisnes buat kecik2 sahaja . Ya saya bukan seorang yg romantik,kasar dan x reti nak memujuk……yg suami pula manja minta perhatian…..tapi saya anggap je lah dia mcm anak sulung saya nak minta manja🤣… . semoga di beri kebahagiaan dunia dan akhirat…..di mudahkan urusan dalam mencari rezeki dan mudahah bahgia bersama keluarga hingga ke akhir hayat.. . Alhamdulillah di usia 32 tahun Allah dah beri mcm2 nikmat…nikmat kesenangan,berkeluarga,nikmat ada anak,nikmat kesihatan dan cmm2….hargai dan bersyukur nikmat yg Allah beri Insya Allah berpanjangan…

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Video-video lain sekitar majlis

Netizen tak melepaskan peluang mendoakan yang baik-baik buat Dato’

 

Sumber: IG Dato’Alif Syukri ,Datin shahida dherbs  &bondarozitaibrahim

Continue Reading

Trending

Copyright © 2019 Erin Sakura | Kayz Asia Sdn Bhd