Cinta & Perhubungan Uncategorised Viral

7 Tahun Bercinta Akhirnya Terputus, Azab Nak Move On Sampai 3 Tahun Lamanya

Tiada orang bercinta yang berharap hubungan mereka terhenti di tengah jalan. Lebih-lebih lagi yang sudah menjalin hubungan istimewa selama bertahun-tahun, pastinya ramai merancang untuk menamatkannya ke jinjang pelamin. Namun segala jodoh sudah ditentukan oleh Allah. Sekuat mana pun cuba dipertahankan, ia tetap akan terputus jika sudah menjadi ketentuan takdir dan pastinya fasa move on sangat perit untuk dilalui oleh sesetengah orang.

BACA : [VIDEO] Try Macam2 Tetap Tak Boleh Move On? Ambil Moral Dari Kisah Nabi Yaakub

Separuh gila teringat dan masih struggle

Perasaan sedih itu turut dikongsikan oleh seorang individu yang mengadu bahawa dia terlalu sukar melupakan cinta lamanya selepas 2 tahun bercinta. Meskipun sudah hampir sebulan terputus hubungan, dia masih mengalami breakdown yang teruk sehingga asyik menangis setiap hari. Bukan sahaja menderita untuk membuang segala perasaan sedih, malahan perpisahan itu mengundang kerisauan sekiranya masalah mentalnya terganggu kelak.

Advertisement

Gambar sekadar hiasan

Hadap sampai penat…Nangis sampai takde air mata

Turut membaca luahan individu berkenaan, pengguna Twitter bernama Nina sempat berkongsikan pengalamannya sendiri. Bagi gadis ini, perjalannya untuk melupakan segala kisah lama memang cukup memeritkan sekali. Mana tidaknya, dia terpaksa move on selepas hubungan yang terjalin selama 7 tahun tamat begitu sahaja. Jelasnya, dia reda menerima takdir memandangkan semua kesedihan akan berlalu seiring dengan masa.

Advertisement

Gambar sekadar hiasan

Maafkan dia dan lepaskan semua

Bagi pengguna Twitter dengan akaun @atiesalamon pula, salah satu cara berkesan untuk move on adalah  ‘membuang’ segala benda yang berkaitan dengan cinta lama. Daripada perbualan mesej  sehinggalah barang pemberian, semua itu harus dibuang selain cuba menyibukkan diri dengan aktiviti luar.

Advertisement
Gambar sekadar hiasan

Sumber : Twitter Ceri dan Nina

Advertisement

Add Comment

Click here to post a comment

Youtube

Facebook

Telegram