Utama Viral 'Koyak' Dihentam Model Albino, Jejaka Sado Akui Tak Profesional & Minta Maaf

‘Koyak’ Dihentam Model Albino, Jejaka Sado Akui Tak Profesional & Minta Maaf

Baru-baru ini hangat diperkatakan di media sosial video babak dalam rancangan bual bicara Malaysia Hari Ini (MHI) mengenai isu body shaming antara Azfar Firdaus (model Albino) dan Shazwan Zafran. Mana tidaknya, Azfar bertindak menyuarakan pandangannya dengan apa yang dilakukan oleh Shazwan terhadap dirinya ketika rancangan tersebut sedang bersiaran langsung sehingga mengejut banyak pihak.

BACA : [VIDEO] Ramai Luah Rasa Kurang Senang, Mamat Melawak Tapi Tak Kena Tempat?

Terkesan dengan kelantangan model Albino berkenaan, akhirnya jejaka sado ini tampil mengeluarkan kenyataan menerusi laman Twitter miliknya selepas 24 jam program tersebut bersiaran langsung. 

Assalamualaikum, pertama sekali saya hargai Media Prima kerana menjemput saya untuk mengadakan perbincangan secara live terhadap isu body shaming. Ia adalah benda baru pada saya.

Saya tweet melulu dengan merendah-rendahkan orang lain secara fizikal dan emosi.

Menurutnya, dia mengambil masa untuk membaca semula semua tweet miliknya sebelum ini yang telah menyakiti ramai pihak dan meminta maaf. Jelas Shazwan, akhirnya dia faham mengapa model tersebut berbuat demikian terhadap dirinya. Jelasnya lagi, dia sangat teruja untuk berada dalam program itu kerana mahu berkongsikan pengalaman peribadinya.

Harap orang di luar dapat maafkan..

Dalam pada itu, dia mengakui kesilapan diri kerana menulis tweet sedemikian untuk menghentam individu terbabit. Malah Shazwan berpendapat bahawa video yang tular itu akan memberi impak kepada masyarakat supaya belajar daripada kesilapan. 




Saya memberi jaminan kepada anda bahawa masih ada kebaikan dalam diri saya di sebalik personaliti ‘acah-acah’ saya.

Saya menyesal & tidak professional

Tambah Shazwan lagi, penyesalan terbesarnya adalah tidak bertindak balas dengan pendapat model Albino berkenaan dengan membuat permohonan maaf. Dia turut mengakui bahawa bersikap tidak professional dengan tindakannya terhadap Azfar sebelum ini. Sementara itu, dia terkesan kerana meletakkan Zulin Aziz dalam keadaan yang tidak selesa. Disebabkan itu, dia mahu memastikan penggunaan media sosial yang lebih baik dan memberi tumpuan kepada minatnya untuk mendidik masyarakat tentang kecergasan, bina badan serta motivasi.

Saya rasa setiap orang perlu pilih satu pihak untuk jadi lebih baik. Bukan untuk menang tapi memperbaiki diri. Bolehkah bekas pembuIi menjalankan #berhentimembuIi? Pada pendapat saya, mereka boleh belajar daripada kesilapan dan jadi lebih berhati-hati dengan tindakan mereka.

Sumber : Twitter Shazwan Zafran , mStar

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI