Utama Viral Hijab Lelaki Ini Terbuka, 3 Tahun Macam Orang Tak Siuman! Semuanya Gara-Gara..

Hijab Lelaki Ini Terbuka, 3 Tahun Macam Orang Tak Siuman! Semuanya Gara-Gara..

Mempunyai kelebihan melihat mahkluk misteri dan pandai mengubat orang yang terkena gangguan haIus sememangnya satu perkara yang boleh dikagumi kerana tidak semua orang mampu serta layak memilikinya. Namun, seorang lelaki ini telah berkeras ingin mempelajari ilmu tersebut walaupun telah ditegah oleh rakannya yang turut mempunyai kelebihan melihat mahkluk haIus kerana difahamkan jiwanya tidak kuat untuk menerima ajaran sebegitu. 

BACA: Guna Kemenyan Buat Asap, Fazura Nampak Kelibat Hantu. Ini Kisah Seram Sebalik..

Gambar sekadar hiasan

Akibat menuntut ilmu yang salah

Kerana terlalu bergedil ingin mempelajarinya, lelaki bernama Chai ini telah menuntutnya secara sendirian tanpa pantauan seorang tok guru. Akibatnya, dia telah menanggung azab daripada perbuatan itu selama tiga tahun walaupun telah cuba diselamatkan oleh seseorang yang berilmu dalam hal ini. 

Seorang lelaki bernama Amir telah menceritakan kejadian penuh yang menimpa Chai seawal perkara seram itu menghantuinya tiga tahun lalu yang menyebabkan keadaannya seperti orang kurang siuman sehinggalah kini. Chai merupakan sahabatnya dari kecil yang sudah dianggap sebagai adik-beradik. 




Dia mengalami masalah diri dan depression

Jangan dia salah baca sudah

Aku sebenarnya nak belajar ilmu mengubat.. aku minat!

Amir begitu risau meninggaIkan Chai sendirian di rumahnya kerana khuatir jika lelaki itu ada terbaca ayat-ayat yang terkandung dalam buku arw4h bapanya, kerana bapanya dahulu seorang yang berilmu dalam hal perubatan mistik. Silap hari bulan jika tersalah baca, boleh jadi lain! 

Gambar sekadar hiasan

Aku larang lagi.. kau jangan pelik2 Chai 

Orang tahfiz pun tak mampu nak lepasi ujian kedua tu..

Menurut Amir, untuk mempelajari ilmu sebegini bukalah satu perkara yang mudah. Antara ciri-ciri yang diperIukan, seseorang itu mestilah sudah berkahwin, tidak lalai dalam solat, hafal 30 juzul Al-Quran, tidak melakukan maksiat, dan banyak lagi. Jika tidak mematuhi syarat-syarat tersebut, hanya dua keadaan sahaja yang akan menimpa dirinya. Sama ada berjaya, ataupun akan menjadi giIa. 

Gambar sekadar hiasan

Rupanya mahkluk tu Chai

Chai nampak ramai ‘orang’ kat lorong. Atas pokok, bumbung

Saya baca ayat2 dalam Google cara2 nak bukak penglihatan

Gambar sekadar hiasan

Tolong tutupkan balik apa yang saya nampak..tak mampu tengok

Seorang demi sorang datang teman dia

Sejak tu perangai dia jadi pelik.. Macam Iqram Dinzly

Aku rasa dia dah lost sebab depression

Gambar sekadar hiasan

Aku tahu dia tak mampu hadap semua tu

Inilah penjelasan yang saya tahu serba sedikit

Kau boleh tahu seseorang tu sembunyikan sesuatu

Menuntut sesuatu ilmu biar berguru

Lelaki ini menegaskan bahawa jika ingin menuntut sesuatu ilmu itu, biarlah berguru. Ini supaya kejadian dan perkara yang tak diingini tidak menimpa seseorang itu seperti apa yang dihadapi Chai. 




Sumber: Twitter Thehulkey

Artikel Popular