Inspirasi

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Sharing is caring!

Memiliki kemewahan dan kekayaan mungkin adalah impian sebahagian daripada kita. Dengan kemampuan yang dimiliki, sudah semestinya membuatkan golongan bertuah seperti ini boleh membelanjakan harta yang dimilikinya ikut suka hati. Namun begitu, kisah individu yang meraih pendapatan sebanyak RM140,000 sebulan ini mempunyai cara yang telah diamalkan sendiri untuk membelanjakan kesemua duit yang telah diperolehinya. 

BACA: Baru Tadi Sedekah Kat Orang, Malam Ni Kira2 Duit Dah Cukup Beli Kamera RM7K


Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya
Gambar sekadar hiasan

Agihkan duit ikut komitmen 

Hasil perbualan antara saudara Khairul Hakimin Muhammad dengan hartawan ini menerusi laman Facebook, kenalannya berkata akan mengagihkan sebahagian besar daripada wangnya untuk tujuan kebajikan. Sebagai insan yang tak pernah memperoleh gaji setinggi itu, Khairul sendiri tak menafikan bahawa dia terkejut dengan pendedahan tersebut. 


Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya
Gambar sekadar hiasan

Sikit je tu dari apa Allah bagi

Ditanyakan sebab mengapa sanggup memberikan nilai sedekah yang begitu banyak, individu tersebut mengakui dia tidak kisah memandangkan rezeki yang diterima daripada Allah memang sangat melimpah ruah. Sebab itulah dia senang hati sahaja memberikan wang demi membantu golongan yang kurang kemampuan. 

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya
Gambar sekadar hiasan

Lain macam orang kaya punya ‘pelaburan’ untuk ke sana 

Justeru, individu ini sempat berpesan kepada orang ramai agar sentiasa menjadi pemurah dalam melakukan amal kebajikan. Hal ini supaya rezeki yang diperoleh menjadi lebih berkat. Tambahan pula, mungkin akan ada rezeki lain yang lebih berlipat ganda selepas melaksanakan niat baik tersebut.


Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya
Gambar sekadar hiasan

Sumber: Khairul Hakimin Muhammad

Nak cerita lagi? Sertai Telegram Erin Sakura di https://t.me/erinsakura

Hartawan Bergaji RM 140,000, Lelaki Ini Dedahkan Cara Habiskannya

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram