Gaya Hidup Inspirasi

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!
Rasaflix

Sharing is caring!

Dato’ Aliff Syukri Bin Kamarzaman, pengasas produk yang tidak asing lagi, bukan sahaja bijak dalam menguruskan perniagaannya, malah tidak kekok berada di dapur walaupun telah bergelar jutawan. Beliau sendiri pernah menyediakan makanan buat isterinya ketika masih pantang walaupun mempunyai orang gaji. Terdahulu, beliau telah berkongsi resepi pelbagai jenis masakan dan sering berkongsi tentangnya di media sosial.

BACA: Datin Paduka Eina Azman Kongsi Masak Lemak Cili Api, Tapi Blender Jadi Tumpuan

Terbaru, Dato Aliff menyediakan makanan Thai yang jarang disediakan iaitu ‘Miang Kham’. Miang Kham sangat terkenal di Thailand sebagai pembuka selera. Walaupun dimakan mentah, tapi menurutnya rasa makanan tersebut sangat sedap.

Miang Kham? Macam mana la rasanya


View this post on Instagram

siapa pernah makan makanan ni?? cer komen d bawah dan tag rakan korang yg suka makanan thailand… mcm mana rasanya sedap tak?? jom sy sharekan resepinya.. plz save vedio ni sbb ill delete soon😂 . . Bahan-Bahan Miang Kham Daun Kaduk Kacang Kelapa Halia Limau nipis/kasturi Bawang besar Cili padi Udang kering Kelapa -isi kelapa dihiris halus dan digoreng tanpa minyak (sangai) Bahan kuah Miang Kham Air – 2 cawan Gula melaka – 5 keping Gula putih – 2 sudu kicap ikan -2 sudu dan 1 sudu cuka dan sesudu tepung jagung.. . . Knpa korang suka sgt tngok vedio masakan saya yg simple ni?? sila komen d. Bawah nanti saya balas… hahaha disebbkan ramai yg rindu Vedio masakan walapun tgh bz tpi ttp kena main masak2 di @romahmakanterlajaklaris .. p/s mereka yg bisnes masakan yg nak bekerjasama dgn saya blh wussp no di bio diatas.. . . tudung sarung no1 wife saya pakai by @cloverush

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Video masak yang dikongsi Dato’ Aliff biasanya pasti akan membuat ramai terhibur. Begitu juga kali ini kerana ramai yang berasa terhibur dengan gelagat beliau lagi-lagi apabila beliau ada tersalah menyebut nama bahan. Mana tidaknya, cili merah pun boleh tertukar dengan bawang merah. Yang pasti, confident Dato’ tu penting.

Confident “bawang merah”

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Siang mangga macam kupas kelapa

Menariknya lagi, jutawan ini juga menggeletek hati pengikut di Instagram miliknya dengan aksinya mengupas kulit mangga.


Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Huduh betul Bonda cakap

Di ruangan komen, ibunya yang juga usahawan kosmetik juga tidak melepaskan peluang untuk menyakat anaknya yang begitu bersahaja menyediakan hidangan.

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Sumber: aliffsyukriterlajaklaris


Nak cerita lagi? Sertai Telegram Erin Sakura di https://t.me/erinsakura

Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai ‘Miang Kham’, Part Siang Mangga Tu Paling ‘Win’!

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram