Connect with us

Berita Semasa

Awas! Jantung Berisiko Untuk Gagal Berfungsi Bila Terus Bangkit Daripada Tidur

Pernah tak tiba-tiba nak bangun tengah malam dan rasa nak ke tandas, mesti dalam keadaan tergesa-gesa kan? Walaupun nampak seperti rutin biasa, namun setiap individu harus memberi perhatian terhadap perkara ini. Hal ini kerana sebenarnya terdapat beberapa risiko yang boleh berlaku terhadap seseorang termasuk kegagalan jantung untuk berfungsi. Setiap kali terjaga corak ECG mungkin berubah kerana bila tiba-tiba, otak akan jadi anemia dan d4rah akan berkurang.

BACA: Cik Pia Kanak-kanak Istimewa S4kit Senggugut, Suakan Air Sejuk Undang Kritikan

Menurut Dr. Daroyah Alwi, setiap orang perlu amalkan 3 setengah minit selepas bangun tidur untuk mengelakkan pelbagai komplikasi terutamanya yang selalu bangun tengah malam untuk ke tandas.

Mengurangkan angka m4ti mengejut

 

Otak kurang d4rah bila kita terus berdiri, corak ECG berubah

Gambar sekadar hiasan

Menyebabkan kegagalan jantung disebabkan oleh kekurangan d4rah

Amalkan 3 1/2 minit selepas bangun tidur

Sumber: Ciklapunyabelog,& Berita Kopak Media

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Berita Semasa

“Video Tu Cuma Separuh..” – Isteri Penampar Tampil Dedah Kisah Sebenar!

Sejak tularnya video tentang seorang penunggang motosikal yang telah menampar seorang pemandu wanita di laman media sosial pada semalam, ramai netizen telah menyalahkan lelaki berkenaan. Terbaru, isteri kepada lelaki yang terlibat dalam video berkenaan telah mendedahkan kejadian sebenar ketika situasi terbabit berlaku, menerusi satu pendedahannya kepada sebuah portal hiburan baru-baru ini.

BACA: Insiden Lempang Wanita Di Tengah Jalan, Isteri Suspek Buat Permohonan Maaf

Menurut Faridah, 38 insiden berkenaan sebenarnya tercetus apabila pemandu wanita itu mengeluarkan kata-kata yang berbaur provokasi selepas motosikal suaminya hampir bertembung dengan kereta Honda Civic yang dibawa.

Bagaimanapun, dia tetap menyatakan yang tindakan susulan dibuat oleh suaminya itu sebagai satu kesalahan. Cuma perkara ini perlu diterangkan agar orang ramai mengetahui kisah sebenar dan tidak mengecam mereka sekeluarga.

Dia tukar lorong tapi tak bagi signal…suami hampir terbab4s

Wanita itu tak minta maaf…membalas “kaulah b*doh, kaulah giIa”

Mengenai sifat suaminya yang panas baran pula, Faridah mengakui perkara tersebut namun dia tidak pernah sekali pun ‘naik tangan’ kepada mana-mana ahli keluarganya sejak 15 tahun mendirikan rumahtangga bersama.

Dia memang baran…tapi dia juga suami & bapa penyayang

Di samping itu, dia juga menidakkan dakwaan bahawa suaminya mempunyai 5 rekod jen4yah lampau kerana itu adalah rekod bekas pemilik motosikal mereka.

P0lis sendiri mengesahkan…suami saya bersih

Dia cuma berharap agar pihak berkuasa dapat menyelesaikan isu ini dengan adil, selain dijadikan pengajaran yang berharga buat suaminya itu.

Sumber: MStar

Continue Reading

Berita Semasa

Insiden Lempang Wanita Di Tengah Jalan, Isteri Suspek Buat Permohonan Maaf…

Sejak semalam, tular satu rakaman amatur yang memaparkan tentang seorang lelaki berbaju biru yang bertindak melempang seorang pemandu wanita di sebuah kawasan persimpangan. Menurut laporan, suspek yang sedang menunggang motosikal itu telah menuduh wanita berkenaan masuk ke simpang jalan tanpa memberikan lampu isyarat. Bagaimanapun insiden itu segera dileraikan oleh orang awam yang berada di tempat kejadian.

BACA: “Tak Nak Bagi Boleh Tak?” – Hanis Zalikha Luah Takut Dedah Gajet Pada Anak

Terbaru, netizen telah mendedahkan sebuah status di laman Facebook milik isteri suspek yang ingin memohon maaf atas tindakan tersebut. Tambahnya lagi, dia juga sangat bersyukur bahawa suaminya tidak mengalami apa-apa keceder4an susulan insiden terbabit, selain mengambil iktibar daripadanya.

Maaf kalau ada yang marah…semoga jadi pengajaran untuk daddy kurangkan sifat panas b4ran tu

Status itu turut mendapat sokongan daripada netizen agar mereka sekeluarga tabah dengan ujian tersebut, selain berharap agar kejadian ini tidak akan berulang lagi di masa yang akan datang.

Moga Allah permudahkan urusan family…kuatkan semangat

Banyak-banyak sabar…

Takziah…tapi lelaki kena hormat perempuan bukan tampar macam tu

Sumber: Facebook LobakMerah

Continue Reading

Artis

“Berapa Gaji DJ Radio? Masyuk Semacam Je Dapat Bercuti Macam Datuk Datin”

Tugas penyampai radio bukan lah mudah seperti disangkakan. Selain perlu memberi hiburan kepada para peminat, sikap profesional mereka harus dikekalkan agar rating mereka dan syarikat terjaga. Lagi-lagi di zaman serba canggih ini, cepat sahaja kontroversi mudah tersebar. Baru-baru ini sebuah posting di Instagram milik radio tempatan telah memuat naik gambar tentang percutian salah seorang penyampai radio mereka, iaitu Hani Fadzil ke Maldives.

BACA: Gambar Raysha Rizrose Terbaru Sekali Lagi Jadi Tumpuan Lelaki GataI

Namun seorang individu mempersoalkan gaji bulanan yang diperolehi oleh penyampai radio ini kerana gayanya sangat mewah.

Berapa gaji DJ radio? Masyuk semacam 

Radin Era, juga penyampai radio bertindak menjawab persoalan tersebut dan memuat naik semula pertanyaan tersebut melalui status IG miliknya.

Berbeza ikut pengalaman, populariti, yang penting rajin usaha

Sumber:IG Era, Hani Fadzil & Radin_era

Continue Reading

Trending