Gaya Hidup Inspirasi

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!
Rasaflix

Sharing is caring!

Dato’ Aliff Syukri Bin Kamarzaman, pengasas produk yang tidak asing lagi bukan sahaja bijak dalam menguruskan perniagaannya, malah tidak kekok berada di dapur walaupun telah bergelar jutawan. Beliau sendiri juga yang menyediakan makanan buat isterinya ketika masih pantang walaupun mempunyai orang gaji. Terdahulu, beliau juga banyak berkongsi resepi pelbagai jenis masakan dan sering berkongsi tentangnya di media sosial.

BACA:Datin Paduka Eina Azman Kongsi Masak Lemak Cili Api, Tapi Blender Jadi Tumpuan

Terbaru, Dato Aliff menyediakan makanan Thai yang jarang disediakan iaitu ‘Miang Kham’. Miang Kham sangat terkenal di Thailand sebagai pembuka selera. Walaupun dimakan mentah, tapi menurutnya rasa makanan tersebut sangat sedap.

Miang Kham? Macam mana la rasanya

View this post on Instagram

siapa pernah makan makanan ni?? cer komen d bawah dan tag rakan korang yg suka makanan thailand… mcm mana rasanya sedap tak?? jom sy sharekan resepinya.. plz save vedio ni sbb ill delete soon😂 . . Bahan-Bahan Miang Kham Daun Kaduk Kacang Kelapa Halia Limau nipis/kasturi Bawang besar Cili padi Udang kering Kelapa -isi kelapa dihiris halus dan digoreng tanpa minyak (sangai) Bahan kuah Miang Kham Air – 2 cawan Gula melaka – 5 keping Gula putih – 2 sudu kicap ikan -2 sudu dan 1 sudu cuka dan sesudu tepung jagung.. . . Knpa korang suka sgt tngok vedio masakan saya yg simple ni?? sila komen d. Bawah nanti saya balas… hahaha disebbkan ramai yg rindu Vedio masakan walapun tgh bz tpi ttp kena main masak2 di @romahmakanterlajaklaris .. p/s mereka yg bisnes masakan yg nak bekerjasama dgn saya blh wussp no di bio diatas.. . . tudung sarung no1 wife saya pakai by @cloverush

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Video masak yang dikongsi Dato’ Aliff biasanya pasti akan membuat ramai terhibur, dan begitu juga kali ini. Ramai yang berasa g3li hati dengan gelagat beliau lagi-lagi cili merah pun boleh tertukar dengan bawang merah. Yang pasti, confident Dato’ tu penting.

Confident “bawang merah”


“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

Siang mangga macam siang ayam

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

Yam tam apa Dato, Miang Kham la

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!


Ibunya, Bonda Rozita Ibrahim yang juga usahawan kosmetik tidak melepaskan peluang menyakat anaknya.

Huduh betul Bonda cakap

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

Sumber: aliffsyukriterlajaklaris


Nak cerita lagi? Sertai Telegram Erin Sakura di https://t.me/erinsakura

“Siang Mangga Macam Siang Ayam” – Dato’ Aliff Kongsi Resepi Thai, Miang Kham!

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram