Utama Viral Gara2 Dikecam Bercuti Bersama Teman Lelaki, Gadis Tampil Jelas Situasi Sebenar

Gara2 Dikecam Bercuti Bersama Teman Lelaki, Gadis Tampil Jelas Situasi Sebenar

Segalanya bermula apabila gadis ini memuat naik satu thread di laman Twitter tentang percutiannya bersama teman lelaki. Menyorot kronologi, gadis yang mahu dikenali sebagai Fatin ini telah berkongsi ‘A Day Trip’ bersama teman lelaki di Cameron Highland. Menariknya, perbelanjaan kedua-dua mereka hanya menelan belanja sebanyak RM101 termasuk tol, makan dan sebagainya. Hal itu telah membuatkan dia ingin berkongsi bersama rakan-rakan dan pengikut di laman sosial berkenaan. 

BACA: Bangganya -Hebah Bagi RM10K Kepada Bekas Isteri, PU Abu Dikecam Teruk

Niat yang sekadar ingin berkongsi itu akhirnya dihujani dengan pelbagai kecaman daripada netizen. Lebih teruk lagi, ada juga yang menyelar gadis berkenaan telah tidur besama teman lelaki dalam percutian tersebut. Dalam masa yang sama, ada juga mereka yang membuat tohmahan kononnya mereka keluar tanpa keizinan ibu bapa.

Tidak bermalam, ‘It’s A Day Trip’!

Bagi menjernihkan keadaan, gadis ini telah tampil membuat kenyataan untuk mengubah persepsi netizen di luar sana. Gadis ini mahu menegaskan sekali lagi yang dia dan teman lelaki hanya bersiar-siar di Cameron Highland dan tidak bermalam seperti spekulasi yang dibuat oleh sesetengah netizen. 




I pergi Cameron dengan partner as a day trip. Percutian sehari, bermakna tidak bermalam. Macam pergi bersiar-siar biasa. Pergi dan balik hari tapi mereka membuat spekulasi kononnya I buat bukan-bukan dengan partner

Dapat keizinan daripada parents

Selain itu, dia juga telah mendapat keizinan daripada orang tuanya sebelum pergi ke sana bersama teman lelaki. Tambahnya, hubungan dia dan teman lelakinya itu sudah menjangkau usia 4 tahun dan mereka sama-sama sedang menghabiskan Ijazah yang berbaki setahun lagi. Jadi, jangan sewenang-wenangnya menuduh saya keluar tanpa pengethauan ibu bapa. 

Baca keseluruhan thread

Melalui temubual, Fatin berasa sangat terkilan kerana thread ini telah disalah tafsir oleh beberapa orang pengguna Twitter. Katanya, netizen hanya membaca pada headline dan terus membuat andaian yang bukan-bukan kepadanya walaupun dia sudah menerangkannya dalam thread yang tular itu. 




Menutup perbualan, dia juga mengaku semua orang ada melakukan kesilapan dan memohon maaf jika thread tersebut menyebabkan rasa kurang senang. Namun, netizen janganlah terlalu mengecam dan berfikiran buruk kerana itu akan menggambarkan mentaliti kita sebagai warganet. Akhirnya, saya juga berterima kasih kepada semua yang memahami dan memberi sokongan kepada thread yang dimuat naik. 

 

Sumber: Twitter Fatin

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI