Connect with us

Viral

[VIDEO] Hilang Selera Tengok Lelaki Ni Telan Ikan Mentah-Mentah Kat Pasar!

Menjelangnya bulan puasa setiap tahun, kawasan pasar awam pastinya menjadi tumpuan ramai, daripada yang mahu membeli bahan masakan untuk juadah berbuka sehinggalah para peniaga bazar Ramadhan. Namun menerusi sebuah video yang tular di laman sosial baru-baru ini, gelagat seorang lelaki yang bertindak untuk makan apa sahaja yang dinampak olehnya telah menimbulkan rasa kurang selamat dalam kalangan peniaga.

BACA: Kongsi Rezeki Ramadhan, MUA Bellaz Belanja Orang Kampung Barang Dapur!

Kejadian yang dipercayai berlaku di Pasar Besar Kota Belud, Sabah ini ternyata mengundang rasa geIi apabila dia dilihat memilih beberapa ikan yang disukai sebelum ditelan mentah-mentah.

Kesiannya…sesiapa kenal mohon hulurkan bantuan

Meskipun maklumat tentang keadaan dan tahap kesihatan lelaki ini belum diketahui lagi, namun jelas dilihat yang dia seperti orang yang tidak berkemampuan. Namun begitu, rata-rata netizen tetap meluahkan rasa tidak selesa dengan aksi yang ditonjolkan olehnya.

Baru lepas sahur tengok ni…kembang tekak!

Betul ke tidak ini orang?

Pilih macam pilih kuih raya…

Dia ingat tu bufet Ramadan ke?

Sumber: FB Arked Print Akaun Kedua & Twitter liyanaLunia

Viral

“Macam Orang GiIa” – Model Instagram Kongsi Detik Cem4s Terkena Ser4ngan Panik!

Pernah tak bila kita mahu buat prank atau kejutan untuk seseorang, individu itu akan bertindak memarahi semula kerana tidak selesa dengan perkara yang kita buat itu? Jika ada, individu tersebut mungkin ada ser4ngan panik, iaitu sejenis rasa takut atau geIisah berlebihan secara tiba-tiba. Perkara ini mungkin nampak remeh di mata mereka yang tidak pernah merasainya, tetapi semua orang perlu mempunyai kesedaran tentangnya.

BACA: [VIDEO] “Jangan Sampai Aku Bukak!” – Neelofa Nyaris Belanja Tarian Di Live TV

Baru-baru ini, model dan pelakon Kharina Kharuddin ada berkongsi detik cem4s berikut di laman Instagram miliknya, dan video tersebut sudahpun tular hingga ke luar negara. Gadis berusia 22  tahun ini juga merupakan salah seorang teman rapat kepada aktres Emma & Chacha Maembong, serta pernah juga muncul dalam beberapa drama Melayu.

Menurutnya, ini adalah antara ser4ngan panik yang paling teruk dihadapi dan sempat dirakam oleh lensa kamera. Meskipun tidak menyatakan sebab dia terkena kondisi tersebut, namun Kharina memberitahu yang dia cuma ingin berkongsi tentang realiti yang berlaku dalam hidupnya, juga kepada mereka yang turut menghidap perkara sama.

Saya tak minta atau mahukan pun perkara ini. Ianya adalah satu perasaan teruk apabila kita perlu sentiasa berlawan dengan perkara yang orang lain tidak tahu, & cuma bermain dalam kepala kita sahaja. Rasa macam orang giIa.

Situasi ini juga menyusahkan hidup orang sekeliling, tapi anda cuma mampu memohon maaf apabila perkara ini tiba-tiba berlaku & berada di luar kawalan diri.

Video rakaman Kharina terkena ser4ngan panik

View this post on Instagram

⚠️WARNING! VIEWER DISCRETION ADVISED!⚠️ No, this is NOT an act, this is REAL LIFE. This was me earlier having one of THE WORST panic attacks I’d ever had that happened to be caught on camera. Why I had this attack isn’t important so I’ll leave that bit out. I’m posting this not for attention or sympathy, but because I have been given this platform on instagram and would like to do some good with it. You guys see most of my life as rainbows and sunshine (cuz no one likes to post the bad parts anyways) , however this is my reality. Constantly having anxiety and being fine one minute, and like this the next. I try to post as much as I can about mental health to bring AWARENESS to it because it is REAL, and is not taught very well in Malaysia, however I have never been able to show you guys until now. I didn’t choose this, I do not want it, and it’s a horrible thing to be constantly fighting a battle no one knows about or sees that’s in your head 24/7 and constantly feeling like a crazy person. It burdens not only you, but the people around you & yet all you can do is apologize when you yourself don’t even want it which is one of the worst feelings ever. I’m very lucky to have a great support system around me that loves & takes good care of me in times like these, however not everyone is as lucky as I am… and so this post is to remind those who suffer from it that you ARE NOT ALONE, & to hopefully bring awareness to the people who don’t know/understand mental illnesses. If I can enlighten even 1 person by posting this, I’ll be happy and will feel like I have used this platform to do something useful & good instead of just for selfish nonsensical reasons. I may or may not delete this, but I just thought that after everything today, & the fact that someone had actually gotten this on camera, that it felt almost like it was my duty to do some good with it. I hope if someone you know has any form of mental health illness that you try your best to be patient with them time & time again which I know can be hard, but is sometimes the best or only thing you can do for that person… to just try your best to understand, and just BE THERE. ❤️❤️ #mentalhealthawareness

A post shared by Kharina K. (@kharina97) on

Tambahnya lagi, dia berkongsi paparan itu bukan untuk meraih simpati orang, sebaliknya mahu mempuk kesedaran tentang masalah kesihatan mental yang kurang dipupuk di Malaysia.

Saya beruntung kerana ada sistem sokongan yang menyayangi & menjaga saya bila berlakunya kejadian seperti ini. Tapi kalau anda ada alami masalah sama, jangan risau kerana anda bukan berseorangan. Malah saya turut gembira jika video ini dapat memberi pencerahan kepada orang lain tentang masalah ini.

Berikut pula adalah antara komen netizen yang turut pernah berdepan dengan situasi yang lebih kurang sama dengan paparan video tersebut.

I siap mengucap sebab ingatkan ‘masanya’ telah tiba. Nasib baik mak ada sekali

Sangat menakutkan sebab tak boleh nak control apa2..jangan perlekeh orang yang ada anx1ety

Sumber: IG kharina97 & Twitter syeerazak

Continue Reading

Viral

Peserta Ratu Cantik Sabah Ini Dipersoal Status Agamanya Gara-Gara Nama Nurul..

Baru-baru ini, salah seorang daripada peserta pertandingan ratu cantik di Sabah, Unduk Ngadau 2019 telah mendapat perhatian ramai netizen Malaysia gara-gara mempunyai nama seperti seorang IsIam. Menurut laporan sebuah portal berita, Nurul Yanadido yang berasal dari Kota Marudu ini malah terpaksa membawa surat pembaptisan sebagai bukti bahawa dia bukan lah penganut agama tersebut kepada pihak penganjur.

BACA: “Rasa Macam Mimpi” – Uchee Tak Sangka Nama Makin Glamor Walaupun Bidan Terjun!

Terdahulu, nama wanita ini telah tular di laman media sosial kerana ramai yang beranggapan pada mulanya seorang peserta MusIim telah menyertai pertandingan ini, sedangkan larangan tersebut telah pun ditetapkan oleh Enakmen Pentadbiran IsIam Negeri dan Jawatankuasa Fatwa Negeri Sabah.

Wow, ni baru best sebab ada IsIam masuk!

Begitupun, ada beberapa pihak dalam kalangan netizen yang menjelaskan bahawa nama seperti itu sebenarnya sudah biasa diamalkan oleh masyarakat di negeri tersebut kerana tertarik dengan keindahan namanya.

Sebenarnya, dalam Sabah ramai juga Non-MusIim guna nama macam ni

Nama tidak melambangkan agama…

Nama je tu MusIim…tapi yang sebenarnya dia Kristian, macam saya juga

Dalam keputusan akhir pertandingan tersebut, Nurul berjaya meraih gelaran dalam beberapa kategori iaitu Miss Natural Beauty, Miss Cahaya Bridal, Miss Popular dan Miss La Soul.

Sumber: Astro Awani, Twitter LinaKlasik & FB Unduk Ngadau Kota Marudu

Continue Reading

Viral

“Mak Bising 5 Tahun Single!” – Gadis Cuba Nasib, Cari ‘Bakal Zauj’ Di Twitter

Antara masalah yang sering melanda golongan anak muda pada masa kini adalah apabila sering ditanyakan tentang jodoh atau bila mahu berkahwin. Tidak dinafikan bahawa ramai yang tertekan dengan soalan-soalan ‘puaka’ ini, kerana ada yang mahu fokus terhadap kerjaya ataupun takut berkahwin dengan lelaki yang tidak sesuai. Namun seorang gadis berusia 24 tahun ini telah mengambil langkah berani untuk mempromosikan dirinya demi mencari jodoh di laman media sosial.

BACA: “Mungkin Belum Jodoh..” – Akui Putus Cinta, Intan Najuwa Positif ‘Move On’

Aku memerluk4n boyfriend…Mak dah bising sebab 5 tahun single

Aku ni bambam & masih dalam proses mengurus…

Berikutan tularnya iklan tentang pencari jodoh tersebut, Shazzrina Mohamad Ali menerangkan sebab-sebab mengapa dia begitu yakin untuk mencuba nasib di platform media sosial itu demi mencari bakal suaminya.

Sebelum ni pernah cuba Tinder…tapi ramai lelaki tak senonoh

Rimas makcik tanya bila nak kahwin…sebab kakak semua dah kahwin

Pun begitu, Shazz tetap mempunyai citarasa tersendiri terhadap lelaki yang bakal menjaganya seumur hidup nanti. Selain itu, dia turut berkongsi ciri-ciri menantu yang dimahukan oleh ibunya.

Bagi saya solat 5 waktu paling utama…tinggi dari saya & kulit sawo matang

Saya juga nak lelaki yang berani…Mak pula nak menantu yang tak mer0k0k

Kena ada sesi perkenalan dulu…kenal hati budi masing-masing

Selepas beberapa hari dan tweet itu meraih hampir 2 ribu ulang kicau, Shazz telah mendapat banyak maklum balas yang positif daripada pengguna laman media sosial tersebut.

Saya tersenyum…rupanya ramai lagi lelaki yang single

Sumber: Twitter shazzrinaali & mStar

Continue Reading

Trending